ترک اعتیاد به حشیش در خانه چطور ممکن است؟

آیا در مورد روش های ترک اعتیاد به حشیش در خانه اطلاعاتی دارید؟ بسیاری از افراد به دنبال روش هایی هستند تا در خانه ماده مصرفی را ترک کنند، اما در صورتی که اطلاعات کافی در مورد روش های ترک اعتیاد نداشته باشید باعث خواهد شد ترک اعتیاد به حشیش را غیر ممکن بدانید.

امروزه روش های سرپایی زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدون بستری شدن یا گذراندن زمان زیاد در مراکز درمانی بتوانید ماده مصرفی تان را کنار بگذارید و هنگامی تصمیم به ترک اعتیاد می گیرد باید صبور باشید و انتظار درمان یک شبه را نداشته باشید.

در صورتی که به صورت اصولی و صحیح با روش های ترک اعتیاد به حشیش آشنا شوید و برای درمان از آن ها استفاده کنید خواهید توانست درمان موفقیت آمیزی در خانه داشته باشید و اگر در این خصوص از فرد متخصص کمک بگیرید در زمینه ترک اعتیاد می توانید بهترین راه ترک در خانه را به کار بگیرید.

پیش از ترک، اعتیاد به حشیش را بشناسید

حشیش ماده اعتیاد آوری می باشد که از صمغ گیاه شاهدانه به دست می آید و هم چنین از گیاه شاهدانه مواد مخدر دیگری مانند ماریجوانا یا همان مواد مخدر گل از سرشاخه های این گیاه به دست می آید.

در گیاه حشیش و به طور کلی گیاه شاهدانه ماده ای به نام THC وجود دارد که تاثیرات مخربی بر روی فرد می گذارد و باعث می شود فرد وابستگی جسمی، روانی و بروز علائم مختلفی نظیر توهم در او ایجاد شود و به همین دلیل این مواد به عنوان توهم زا شناخته می شوند.

بدن انسان پس از چند بار مصرف حشیش نسبت به اثرات THC تحمل ندارد زیرا اثرات دارو بر روی بدن کاهش می یابد و فرد برای به دست آوردن نشئگی ناشی از مصرف حشیش باید میزان مصرف مواد را افزایش دهد که در این صورت دچار اعتیاد می شود و به مواد مخدر وابستگی پیدا می کند.

ترک اعتیاد به حشیش در خانه

برخی از افراد به دنبال روش هایی آسان برای ترک اعتیاد به حشیش می باشند برای برخی از افراد ترک اعتیاد در خانه مطلوب تر می باشد، زیرا در خانه احساس آرامش و امنیت بیشتری دارد و کمتر با برچسب های منفی از جانب دیگران رو به رو می شود.

هم چنین در برخی از روش های بستری در کمپ های اجباری از روش های نادرست و غلطی مانند بستن به تخت استفاده می شود که فرد مصرف کننده را می تواند دچار وحشت کند، در ادامه این مقاله نکات مهمی که درباره ترک اعتیاد به حشیش درخانه لازم می باشد مطرح می کنیم.

  1. ترک اعتیاد به حشیش در خانه اما تحت نظر متخصص

شما می توانید ترک اعتیاد به حشیش را در خانه شروع کنید اما باید تحت نظر متخصص این کار را انجام دهید و قبل از شروع ترک به روانشناس مراجعه نمایید تا برنامه درمانی متناسب با شرایط جسمی و روانی خود برای ترک در خانه دریافت کنید.

ترک اعتیاد اگر به صورت اصولی انجام نشود آثار روانی زیان باری را به همراه خواهد داشت که علاوه بر ترک اعتیاد برای درمان این اختلال باید اقداماتی را انجام دهید که در این صورت باید حتما تحت نظر متخصص ترک را انجام دهید.

در صورتی که این تاثیرات مخرب را نادیده بگیرید در این حالت به انواع اختلالات روانی مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و حتی روان پریشی مانند اسکیزوفرنی پس از ترک اعتیاد مبتلا خواهید شد و میزان ابتلا به این بیماری ها افزایش می یابد، در صورتی که نمی توانید به روانشناس حضوری مراجعه کنید و از او کمک بگیرید می توانید با مشاوره تلفنی در ارتباط بوده تا در حل مشکل شما را راهنمایی کند.

درمانگر سعی می کند مشکل شما را به درستی ارزیابی کند و با شناخت آن مشکل، برنامه درمانی را ارائه کند تا بتوانید به خوبی مشکل را حل نمایید و ترک اعتیاد موفق آمیزی داشته باشید.

اعتیاد به مواد افیونی

۲٫ ترک اعتیاد به حشیش با تغییر در سبک زندگی

بسیاری اوقات اعتیاد نتیجه سبک زندگی بیمار می باشد برای مثال افرادی که با افراد مصرف کننده در ارتباط هستند و یا برنامه زندگی آن ها خالی از فعالیت های ورزشی می باشد و به امور مورد علاقه خود توجهی ندارند و دچار افسردگی شده اند به طور ناآگاهانه به سمت مواد مخدر کشیده می شوند.

آن ها باید سعی کنند علاوه بر این که مواد مخدر کنار می گذارند تغییرات مثبتی در سایر ابعاد زندگی شان بدهند آن ها باید برای اوقات فراغت شان برنامه ریزی درستی داشته باشند زیرا در صورت بیکاری احتمال لغزش مجدد تا حد زیادی افزایش می یابد.

۳٫ ترک اعتیاد به حشیش با شناخت عوامل برانگیزاننده

عوامل برانگیزاننده ( محرک های درونی و بیرونی) عواملی هستند که باعث وسوسه مصرف مواد مخدر در فرد می شوند در صورتی که نتوانید با آن ها مقابله کنید فرایند ترک برای شما طولانی و دشوار خواهد شد، مواردی که شما را یاد مصرف مواد مخدر می اندازد را شناسایی کرده و از محیط زندگی تان دور کنید هم چنین افرادی که قبلا در کنار آن ها حشیش مصرف می کرده اید ممکن است برای شما وسوسه انگیز باشند در نتیجه باید رفت و آمد خود را با آن ها قطع کنید و در صورتی که وسوسه های اطرافتان را کاهش دهید ترک با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

ترک اعتیاد به حشیش در خانه

۴٫ ترک اعتیاد به حشیش در خانه: ترک تدریجی را تجربه کنید

ترک ناگهانی حشیش، زمانی که شما مصرف روزانه زیادی دارید می تواند عوارض روانی بسیاری برای شما داشته باشد که از جمله این عوارض می توان به اضطراب شدید، بی قراری، تحریک پذیری، احساس افسردگی و غیره اشاره کرد.

این علائم و نشانه ها می تواند به قدی زیاد باشند که باعث منصرف شدن شما از ترک مواد مخدر شوند به همین دلیل توصیه می شود تا مقدار حشیش مصرف را کاهش دهید تا علائم ترک کمتر شود و احتمال باقی ماندن در ترک برای شما بیشتر شود، هم چنین در مورد ترک تدریجی و مقدار مصرف آن باید با روانشناس متخصص صحبت کنید تا راهکارهای لازم برای ترک را در اختیار شما قرار دهد.

مطالب پیشنهادی مشاور