انواع ویار بارداری، امروز چی هوس کردی؟

در مورد انواع ویار بارداری چه اطلاعاتی دارید؟

زنان باردار در هنگام بارداری دچار تغییرات جسمی و هورمونی می شوند و به همین دلیل علائم و نشانه های منحصر به فردی در این دوران تجربه می کنند که یکی از آن ها ویار می باشد.

ویار یعنی تمایل زیادی به خوردن برخی از مواد غذایی دارند و دلشان در همان لحظه همان مواد غذایی را می خواهد.

برخی از زنان تمایل یه مواد غیر خوراکی مانند خاک را دارند و بعضی ها ویارهای عجیب و غریب می کنند.

یکی از دلایل ویار به خاطر نیازهای عاطفی زن باردار و محبت و مهر طلبی او می باشد که در آن لحظه دوست دارند آن خوراکی برای او آماده شود و استفاده کند.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد ویار دوران بارداری ذکر شده است برای اطلاعات بیشتر آن ها را مورد مطالعه قرار بدهید.

انواع ویار بارداری: دلایل علمی

چرا در دوران بارداری دچار ویار می شویم آیا دلایلی دارد؟ این سوال برای همه مادران باردار پیش می آید که از خود می پرسند و برای آن دنبال جواب هستند.

باید به ویار توجه کرد و توجه به آن را یکی از مراقبت های بارداری به شمار آورید، در ادامه برخی از دلایل ویار را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. کمبودهای بدن مادر

در هنگام بارداری بدن مادر به ویتامین، پروتئین و مواد معدنی به مقدار بیشتری نیاز دارد تا از این طریق نیازهای بدن جنین به خوبی برطرف شود تا جنین به رشد و سلامت کافی برسد و به خوبی رشد کند.

اگر مادر کمبودهایی در بدن داشته باشد این کمبودها به صورت ویار خود را نشان می دهند و مادر هوس می کند که خوراکی هایی را بخورد.

برای مثال مادرانی که بدن آن ها با کمبود آهن مواجه می شود بیشتر احساس به خوردن موادی مانند خاک، گچ و نشاسته را دارند.

قرص میزوپروستول

۲٫ انواع ویار بارداری، خوراکی های نامناسب برای جنین

ویار به معنی خوردن خوراکی ها نمی باشد و ممکن است بسیاری از مادران از برخی از غذاها متنفر شوند در حالی که قبلا عاشق آن غذا بوده اند اما فعلا نتوانند آن را بخورند.

چون این غذاها و خوراکی ها ممکن است برای بدن جنین مناسب نباشد در نتیجه بدن به طور ناخودآگاه این غذاها را در هنگام بارداری پس می زند و مانع می شود تا مادر آن را استفاده کند در حالی که قبل از بارداری آن غذا را دوست داشته است.

۳٫ تغییراتی در سیستم چشایی

در بارداری تغییرات جسمی در بدن فرد به وجود می آید و به همین دلیل تغییراتی در سیستم چشایی زن ایجاد می شود.

در این هنگام زن باردار به دلیل تغییرات به برخی از غذاها و خوراکی ها تمایلات خاصی نشان می دهد مثلا به بسیاری از ترشیجات علاقه مند می شود.

انواع ویار بارداری